تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه نقطه ای دیوار آجری تقویت شده با GFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش سه نقطه ای دیوار آجری تقویت شده با GFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش سه نقطه ای دیوار آجری تقویت شده با GFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده وآجرها سالم و نصفه به صورت مدل سالید و ورق های GFRP به صورت پارت شل ترسیم شده اند. اجسام صلب نیز به صورت پارت شل طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده آجرها با استفاده از متریال مدل الاستیک و با استفاده از مدل پلاستیک CDP تعریف شده اند. متریال GFRP با استفاده از مدل الاستیک لمینا و برای آسیب از معیار هاشین استفاده شده است. آجر ها به صورت دو ردیف روی هم که در بالا و پایین آنها دو ورق کامپوزیتی قرار دارد، اسمبل شده اند. استپ مورد استفاده به صورت دینامیکی بوده و تماس بین GFRP ها با سطوح بالا و پایین آجرها به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است. تماس بین سطوح آجرها نیز به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن ملات که خواص آن با استفاده از تعریف رفتار چسبنده یا کوهسیو و آسیب می باشد، اعمال شده است. این نوع تعریف رفتار ملات تنها در تحلیل های دینامیکی قابل دسترس می باشد. شرط مرزی برای دو جسم صلب پایینی به صورت کاملا گیردار در نظر گرفته شده است. شرط مرزی جابه جایی نیز برای جسم صلب وارد کننده نیرو به همراه اسموس امپلیتیود اعمال شده است.استفاده از مش بندی مناسب با توجه به حجم بالای محاسبات آنالیز بسیار مهم می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل، تنش،کرنش….را برای آجرها و ورق های کامپوزیتی مشاهده نمود. نمودار نیرو-تغییر مکان نیز برای این آنالیز در دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo