تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه نقطه ای تیر فولادی با هسته فوم آلمینیومی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش سه نقطه ای تیر فولادی با هسته فوم آلمینیومی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش سه نقطه ای تیر فولادی با هسته فوم آلمینیومی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تیر فولادی به صورت سه بعدی و قوطی شکل بوده، پارت فوم آلومینیومی نیز که به عنوان هسته تیر فولادی در نظر گرفته شده، به صورت یک جسم سالید و سه بعدی طراحی شده است. جسم صلب نیز به صورت شل به عنوان جسم وارد کننده نیرو و اجسام تکیه گاهی ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تیر فولادی ماده به صورت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده است. با توجه به میزان جابه جایی جسم صلب در نقش جسم وارد کننده نیرو، تیر فولادی ممکن است دچار آسیب شود و لذا برای آن از معیار آسیب داکتیل که مناسب برای فلزات نرم می باشد، استفاده شده است. برای فوم فلزی ماده به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیک Crushable foam استفاده شده است. در این مدل پلاستیک فوم آلمینیومی به صورت ایزوتروپیک به همراه خواص سخت شوندگی در نظر گرفته شده است. این مدل می تواند فشردگی فوم آلمینیومی در اثر بارگذاری خمشی را به خوبی محاسبه نماید. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب و سطح بیرونی تیر فولادی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین فوم آلمینیومی و تیر فولادی نیز به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است.شرط مرزی برای دوجسم صلب پایین به صورت کاملا گیردار و برای جسم صلب بالا به صورت جابه جایی با دامنه آرام در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از آتمام انالیز به خوبی می توان نتایجی از قبیل تنش، کرنش، آسیب فولاد، فشردگی فوم، تغییر مکان مجموعه و نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها یی توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo