تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه نقطه ای تیر بتنی با مقاومت بالا(HSC) تقویت شده با میلگرد در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش سه نقطه ای تیر بتنی با مقاومت بالا(HSC) تقویت شده با میلگرد در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش سه نقطه ای تیر بتنی با مقاومت بالا(HSC) تقویت شده با میلگرد در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که در آن تیر بتنی به صورت جسم تغییر شکلپذیر و سالید طراحی شده است. میلگردهای طولی نیز با استفاده از پارت وایر یا سیمی سه بعدی ایجاد شده اند. اجسام صلب در نقش جسم وارد کننده نیرو و اجسام تکیه گاهی به صورت صلب و شل مدل شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردها ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده است. برای ماده بتن با مقاومت بالا یا High Strength Concrete از خواص الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده یا همان مدل CDP استفاده شده است. پارامترهای تنش فشاری به همراه تنش کششی و آسیب کششی از مقاله رفرنس استخراج شده است. این مدل خواص فشاری و کششی بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید. با استفاده از مدل پلاستیسیته می توان آسیب های کششی را در محیط نتایج مشاهده نمود. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن به کار برده شده و تماس بین اجسام صلب و تیر بتنی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار برای اجسام صلب تکیه گاهی و شرط مرزی جابه جایی برای جسم وارد کننده نیرو به کار برده شده است. استفاده از مش بندی مناسب در بدست آوردن نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش، آسیب کششی، نمودار نیرو-تغییر مکان و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo