تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش دینامیکی پنل دولایه( بتن فوق توانمند و بتن پر استحکام) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی پنل دولایه( بتن فوق توانمند و بتن پر استحکام) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی پنل دولایه( بتن فوق توانمند و بتن پر استحکام) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل چند پارت می باشد. هندسه بتن پراستحکام و بتن فوق توانمند به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده است. میلگردها نیز به صورت سه بعدی و سیمی ایجاد شده اند. از یک جسم صلب نیز به منظور اعمال نیرو در ماژول بارگذاری به صورت شل و سه بعدی استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تعریف متریال میلگردها از فولاد  با تعریف رفتار الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. برای هر دو نوع بتن از مدل ماده Concrete Damaged Plasticity که داده های کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید، بهره برده شده است. مقادیر تنش و کرنش های کششی و فشاری از مقاله رفرنس استخراج شده است. آسیب های کششی و فشاری نیز برای هر دو نوع بتن مورد استفاده قرار داده شده است. تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و به منظور کاهش زمان تحلیل و کم کردن اثر اینرسی از مقیاس دهی جرمی از نوع زمان هدف بهره برده شده است. تماس بین جسم صلب و لایه بالایی بتن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین دولایه بتن نیز به صورت تماس چسبنده و یا کوهسیو به همراه معیار آسیب لحاظ شده است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن در نظر گرفته شده اند. شرط مرزی گیردار به دو سطح پایین از بتن فوق توانمند اعمال و شرط مرزی جابه جایی با دامنه آرام به جسم صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان خمش، آسیب های کششی و فشاری در هر دو نوع بتن،تنش، کرنش، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo