تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش تیر مرکب خمیده بتنی فوق توانمند با روکش فولادی به صورت استاتیکی و دینامیکی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش تیر مرکب خمیده بتنی فوق توانمند با روکش فولادی به صورت استاتیکی و دینامیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش تیر مرکب خمیده بتنی فوق توانمند با روکش فولادی به صورت استاتیکی و دینامیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل پارت بتنی فوق توانمند به صورت سالید، پارت های فولادی به صورت شل و صفحه ای و یک جسم صلب به منظور اعمال بار، می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمود.

برای لایه میانی بتنی، از ماده بتن فوق توانمند استفاده شده است. برای مدلسازی این ماده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار کشش و فشار بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید،بهره برده شده است. اطلاعات مربوط به آسیب کششی و فشاری نیز برای بتن فوق توانمند به کار برده شده است. برای روکش، رویی و زیرین ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل استفاده شده است. در طی آنالیز و در طی خمش سه جزء، معیارهای آسیب مورد استفاده می توانند نمود خوبی از خرابی بوجود آمده را نشان دهند. تحلیل به دو صورت استاتیکی و دینامیکی مدل شده است. در حالت استاتیکی از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی و در حالت دینامیکی از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی استفاده شده است. تماس بین جسم صلب و ورق رویی فلزی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین بتن فوق توانمند و لایه های فولادی می تواند به صورت تماس ایده آل و یا به صورت تماس کوهسیو تعریف شود. در این آنالیز از حالت تماس کوهسیو با تعریف رفتار مماسی،نرمال،سختی و آسیب بهره برده شده است. شرط مرزی گیردار به دو طرف تیر مرکب و شرط مرزی جابه جایی به قطعه صلب به منظور اعمال بار اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

در تحلیل استاتیکی، مساله نیاز به زمان زیادی برای تکمیل شدن دارد که در حالت دینامیکی این مشکل مرتفع شده و مساله بسیار سریعتر تحلیل می شود و همچنین اختلاف نتایج در محدوده قابل قبولی می باشد.

پس از اتمام آنالیز خروجی های هر دو تحلیل از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری،نمودار نیرو-تغییرمکان و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo