تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی جوش اصطکاکی پلیمر ABS به روش اویلری در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی جوش اصطکاکی پلیمر ABS به روش اویلری در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی جوش اصطکاکی پلیمر ABS به روش اویلری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو پارت سه بعدی می باشد. قطعه پلیمری یا پلاستیکی به صورت یک پارت اویلری سه بعدی طراحی شده که این پارت برای اختصاص متریال ABS به دو بخش مجزا تقسیم شده است. پارت ابزار نیز به صورت سه بعدی طراحی شده که در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ایزار ماده فولاد با خواص الاستیک و پلاستیک به همراه خواص حرارتی به کار برده شده است. به ابزار در محیط اینترکشن به منظور کاهش حجم محاسبات قید صلب بودن اختصاص داده شده است. برای متریال پلیمری یا Acrylonitrile butadiene styrene از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک جانسون-کوک استفاده شده است. این نوع تعریف پلاستیسیته می تواند به طور همزمان اثرات سخت شوندگی به همراه نرخ کرنش و تاثیر دما را در نظر بگیرد. از خواص حرارتی از قبیل ضریب هدایت، گرمای ویژه و …. برای ماده پلیمری استفاده شده است. تحلیل به صورت کوپله حرارتی بوده، لذا باید از یک استپ دینامیکی-دما استفاده نمود. این استپ می تواند تبدیل تنش به گرما، گرما به تنش را به طور همزمان در نظر بگیرد. برای خاصیت تماسی بین جسم صلب ابزار و قطعه پلیمری از خاصیت اصطکاک به همراه خواص حرارتی استفاده شده است. به قطعه کار و همچنین ابزار در محیط بارگذاری، دمای اولیه و شرایط مرزی مناسب اعمال شده است. برای تعریف متریال اویلری در این آنالیز از شرایط اولیه بهره برده شده و همچنین شرط های مرزی ابزار به منظور دوران و حرکت خطی در استپ بارگذاری تغییر داده شده اند. استفاده از مش بندی مناسب می تواند بر دقت نتایج افزوده ولی از طرفی باعث بالا رفتن حجم محاسبات و زمان تحلیل شود.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان دمای ایجاد شده در ندها و المان ها، کرنش پلاستیک، تنش و…. را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo