تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی جوش اصطکاکی آلمینیوم در آباکوس به روش اویلری

شبیه سازی جوش اصطکاکی آلمینیوم در آباکوس به روش اویلری

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم فرآیند جوش اصطکاکی دو قطعه آلمینیومی پرداخته ایم. قطعه های آلومینیومی در قالب پارت های اویلری و قطعه ابزار در قالب پارت لاگرانژی می باشد. در این مثال به دلیل دوران ابزار حرارت زیادی در دو قطعه تولید شده و این حرارت، محل تماس دو قطعه را تا نزدیکی دمای ذوب پیش می برد و باعث اتصال دو قطعه می شود. در این مثال برای مدل کردن توزیع حرارت از المان های حرارتی اویلری استفاده شده است که نسبت به روش لاگرانژی خالص که از تکنیک ALE بهره می برد، از لحاظ زمانی بسیار به صرفه تر بوده و نتایج بسیار خوبی را ارائه می  دهد. در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده کنید.

در شکل های زیر می توانید تعدادی دیگر از خروجی های این آنالیز را مشاهده نمائید.

 

برای تهیه فایل ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی به همراه فایل های نرم افزاری ۵۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

۲ دیدگاه

  1. سلام خدمت مدیر محترم سایت از آموزش های زیبایی که درسایت تان قراردادید جا دارد بسیار تشکر شودامید وارم که این تلاش و کوشش شما در پیشرفت علم و دانش این مرز و بوم ارزش خود را نشان دهد. امید است دیگران هم مثل شما در آموختن دیگران از شما یاد بگیرند .
    از شمایک تقاضا دارم شاید زیاد معقول نباشد تقاضا این است که درآموزش مطالب درباره انتخاب گزینه هایی که مطلب زیادی به صورت فارسی دربیرون وجود ندارد یک خورده توضیح مختصر دهید تا آموزش شما پر بارتر شود.
    من دوتا آموزش fsw از سایت شما خریداری کردم ام بعضی جاها در فهم مطالب مشکل دارم و حتی یک بار این کارهای شما را مو به مو انجام دادم ولی جوابی نگرفتم خطا داد
    چندتا سوال در مورد انتخاب گزینه های آباکوس درحین آموزش شما دارم اگر زحمتی نیست بصورت دقیق جواب من را بدهید از شما کمال تشکر را دارم
    ۱- در ماژول Interaction در قسمت Tangenital Behavior درمورد گزینه penalty توضیح دهید این نوع تماس در fsw چه مفهوی دارد یعنی چه نوع تماسی بین ابزار و قطعه کار وجودارد آیا این تماس از نوع اصطکاکی است یا خیر اگرزحمت نیست یک توضیح زیبا وخوب بدهید .
    ۲- در مازول Load در قسمت Boundary conditon manger مفهوم گزینه Tabular چیست؟
    بعداز انتخاب این گزینه و ادامه کار با پنجره Edit Amlitude یک جدول داریم در جدول اعداد صفر و یک داریم مفهوم این صفر ویک چیست؟
    ۳- مفهوهمAmplitude چیست؟
    یک پشنهاد هم داشتم انواع حالت های مختلف جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی مانند شبیه سازی جوشکاری اصطکاکی اغشاشی لبه رویهم و جوشکاری T شکل و … روی سایت تان قرار دهید.
    اگر این شبیه سازی هایی که انجام می دهید از روی یک مقاله باشد چه فارس یا انگلیسی ارزش کار شما دو چندان هم می کند و بر طرفداران این آموزش های خوب شما نیز روز به روز بیشتر هم می شود چون دانشجوایان زیادی به دنبال مطالبی هستند از روی مقاله شبیه سازی شده و به درد کار تحقیقاتی شان بخورد می گردند.به امید آن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo