تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تیر بتنی مسلح تحت اثر ضربه کم انرژی در نرم افزار آباکوس-بررسی جابه جایی پسماند

شبیه سازی تیر بتنی مسلح تحت اثر ضربه کم انرژی در نرم افزار آباکوس-بررسی جابه جایی پسماند

در این مثال آموزشی به شبیه سازی تیر بتنی مسلح تحت اثر ضربه کم انرژی در نرم افزار آباکوس-بررسی جابه جایی پسماند- در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل تیر بتنی به صورت سالید، میلگردهای طولی و خاموت ها به صورت سه بعدی و سیمی و در نهایت یک کره صلب در نقش ضربه زننده کم انرژی می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

بار ضربه ای، یک بار با شدت زیاد در مدت زمان کوتاه میباشد. این بارگذاری می تواند موجب گسیختگی موضعی و کلی در اجزای سازه ای شود. در این مثال ضربه به صورت ضربه سرعت پایین یا کم انرژی بوده که باعث ایجاد آسیب در تیر و همچنین جابه جایی پسماند می گردد. بیشترین مقدار جابه جایی مربوط به زمان برقراری تماس و کمترین مقدار مربوط به انتهای آنالیز می باشد که تیر مایل به برگشت به حالت طبیعی و اولیه خود می باشد.

در این مثال برای بتن از مدل Concrete Damaged Plasticity به منظور در نظر گرفتن تنش و کرنش در فشار و کشش به صورت جداگانه، استفاده شده است. پارامترهای آسیب کششی و فشاری نیز به تیر بتنی اختصاص داده شده است. میلگردها نیز به صورت بیم با خواص الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین جسم صلب با سطح رویی تیر به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماس و همچنین میلگردها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار به طرفین تیر و شرط سرعت اولیه به جسم صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، جابه جایی پسماند در تیر و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo