تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تیر آلمینیوم-بتن به همراه کانکتور فولادی تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تیر آلمینیوم-بتن به همراه کانکتور فولادی تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی تیر آلمینیوم-بتن به همراه کانکتور فولادی تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.در این مثال به بررسی مقاومت و سختی این نوع تیر به صورت سه بعدی پرداخته ایم.کارایی سازه های آلمینیومی بتنی نسبت به سازه های فولادی بتنی کمتر شناخته شده هستند در حالی که کاربرد های بسیاری دارند.

مدلسازی برای تمامی اجزا به صورت سه بعدی بوده است. تیر آلمینیومی به صورت پارت شل، دال بتنی به صورت سالید، میلگرد های درون بتن به صورت وایر و المان تراس سه بعدی و نکته مهم ایجاد المان متصل کننده تیر آلمینیومی به بتن می باشد که به صورت فولادی هستندو در شکلهای زیر می توانید نحوه قرارگیری آنها را مشاهده نمائید.در این مثال از دو جسم صلب برای تکیه گاه و همچنین دو جسم صلب دیگر برای اعمال نیرو استفاده شده است.

فولاد به صورت متریال الاستیک پلاستیک،آلومینیومی به صورت الاستیک و پلاستیک و بتن نیز با استفاده از مدل خرابی Concrete damage plasticity مدل شده اند.برای این آنالیز می توان از دو نوع تحلیل استاتیکی و دینامیکی استفاده نمود که در تحلیل استاتیکی با توجه به تعداد اجزا و تماس ها عدم همگرایی های زیادی پدید می آید لذا در این مثال از روش دینامیکی اکسپلیسیت به همراه دامنه آرام استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب و تیر آلمینیومی،  قطعات صلب وارد کننده نیرو و دال بتنی  و در نهایت تیر و دال بتنی به صورت سطح به سطح تعریف شده است. میلگردهای از نوع تراس به همراه بخشی از متصل کننده های فولادی در بتن مدفون شده اند. بین متصل کننده های فولادی و تیر آلمینیومی در نقطه تماس ، تماس کامل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی از قبیل شرط کاملا مقید به تکیه گاه ها و اعمال نیروی متمرکز به اجسام فشار دهنده در محیط بارگذاری تعیین شده است. استفاده از مش بندی یکسان و ریز برای قطعات نیز نقش مهمی در نتیجه مطلوب دارد. با پیشرفت آنالیز به خوبی می توان نتایج خروجی از قبیل تنش، کرنش و … را برای تمامی اجزا مشاهده نمود. با خمش ایجاد شده بتن دچار آسیب کششی زیاد و همچنین آسیب فشاری می شود و تا حد زیادی سختی خود را از دست می دهد. تیر آلومینیومی نیز به همراه متصل کننده های فولادی تنش زیادی را تجربه می کنند که در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo