تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون کوتاه بتنی با و بدون تقویت کننده فلزی در آباکوس-مقایسه باربری

شبیه سازی تست فشار ستون کوتاه بتنی با و بدون تقویت کننده فلزی در آباکوس-مقایسه باربری

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون کوتاه بتنی با و بدون تقویت کننده فلزی در آباکوس-مقایسه باربری- پرادخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی شامل هندسه ستون بتنی، میلگرد ها و اجسام صلب در نقش تکیه گاه و جسم وارد کننده نیرو می باشد. ستون بتنی به صورت سالید و توپر و میلگردها به صورت سیمی ایجاد شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

تحلیل تست فشار ستون بتنی در دو آنالیز جداگانه با و بدون میلگردهای فولادی تقویت کننده انجام شده است. در تحلیل اول ستون بتنی بدون میلگرد و در حالت دوم ستون بتنی به همراه میلگردهای مدفون شده مدلسازی شده است. برای بتن از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، بهره برده شده است. میلگردها نیز به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. تحلیل برای هر دو آنالیز به صورت استاتیکی به همراه تغییراتی در مدل همگرایی در نظر گرفته شده است. میلگردها در آنالیز دوم به صورت مدفون شده لحاظ و همچنین تماس بین اجزا به صورت تماس کلی به همراه خاصیت تماسی در نظر گرفته شده است.

در هر دو آنالیز کف مدل به صورت کاملا گیردار و همچنین بار فشاری به صورت جابه جایی به جسم صلب رویی در نقش جک هیدرولیک اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریزو مناسب نیز در دقت نتایج تاثیر دارد.

پس از اتمام هر دو آنالیز، تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، نیرو، جابه جایی و …  قابل دسترس هستند. با ترسیم نمودار نیرو-تغییر مکان برای هر دو آنالیز مشخص می گردد که ستون بتنی در حالتی که بدون میلگرد می باشد ظرفیت باربری کمتری برای جابه جایی یکسان دارد و ستون مسلح به میلگرد می تواند نیروی بیشتری را تحمل نماید. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo