تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند الیافی به همراه هسته کامپوزیتی CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند الیافی به همراه هسته کامپوزیتی CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند الیافی به همراه هسته کامپوزیتی CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بوده و ستون بتنی به صورت سالید و قوطی CFRP داخلی به صورت شل طراحی شده اند. از دو صفحه صلب نیز به منظور ایجاد شرایط تکیه گاهی و بار استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن فوق توانمند الیافی یا Ultra-High-Performance-Fiber-Reinforced concrete از حالت الاستیک به همراه خواص پلاستیک استفاده شده است. برای تعیین رفتار پلاستیک از مدل Concrete Damage Plasticity که رفتار کششی و فشاری را به صورت جداگانه دریافت می نماید، با استفاده از دیتاهای مقاله رفرنس اعمال شده است. برای ماده کامپوزیتی داخلی یا CFRP از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین برای پیش بینی آسیب های بوجود آمده در آن،استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک بهره برده شده است. به منظور جلوگیری از عدم همگرایی زودرس، تغییراتی در مدل همگرایی صورت داده شده است. تماس بین قوطی کامپوزیتی داخلی با بتن به صورت تماس ایده آل و یا بدون عیب در نظر گرفته شده که البته می توان آن را به صورت تماس سطح به سطح نیز در نظر گرفت. شرط مرزی گیردار به جسم صلب زیرین و شرط مرزی جابه جایی نیز به جسم صلب رویی اختصاص داده شده است. برای حصول نتایج بهتر نیاز به استفاده از مش ریز و مرتب می باشد که این امر با ایجاد تعدادی پارتیشن قابل دسترس می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش،آسیب، نمودار نیرو-تغییر مکان و جابه جایی هدف که باعث ایجاد Failure می شود را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده اند.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo