تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش چهار نقطه ای تیر بتن آرمه تقویت شده با CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست خمش چهار نقطه ای تیر بتن آرمه تقویت شده با CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست خمش چهار نقطه ای تیر بتن آرمه تقویت شده با CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تیر بتنی به صورت مدل سه بعدی و سالید، میلگردها و خاموت ها به صورت پارت وایر سه بعدی، اجسام صلب در نقش تکیه گاه و جک هیدرولیک به صورت شل و صفحه کامپوزیتی CFRP به صورت شل سه بعدی طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از مدل ماده Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این مدل ماده نمودارهای تنش در کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید. از طرفی این مدل قادر به پیش بینی آسیب های کششی و فشاری طی خمش می باشد. برای میلگردها از فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. برای ماده CFRP از خاصیت الاستیک به صورت ثوابت مهندسی و برای در نظر گرفتن آسیب از معیار هاشین که معیاری مناسب برای پیش بینی آسیب در کامپوزیت ها می باشد، استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک با تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین بتن و ورق کامپوزیتی به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. تماس بین اجزای صلب با سطح تیر بتنی نیز به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی از جمله اصطکاک، لحاظ شده است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن در نظر گرفته شده اند. شرط مرزی برای دو جسم صلب پایینی به صورت کاملا گیردار و برای دو جسم صلب رویی در نقش جک هیدرولیک به صورت جابه جایی با دامنه آرام در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز نیز تاثیر زیادی در نحوه رشد آسیب ها طی فرآیند خمش دارد.

پس از اتمام تحلیل، به خوبی می توان نحوه شروع و گسترش آسیب ها، تنش، کرنش، تغییر شکل …. را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

۳ دیدگاه

  1. باسلام و وقت بخیر..من فایل شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتن آرمه تقویت شده با نرم افزار آباکوس را خریداری کردم.ولی هنوز به ایمیلم ارسال نشده.من عجله دارم توروخدا پیگیری کنید.باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo