تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای دال بتنی تقویت شده با کامپوزیت اپوکسی شیشه در آباکوس

شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای دال بتنی تقویت شده با کامپوزیت اپوکسی شیشه در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم  تست خمش سه نقطه ای دال بتنی تقویت شده با کامپوزیت اپوکسی شیشه در  نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و دال بتنی به صورت پارت سالید سه بعدی و ماده اف آر پی یا همان Epoxy-Glass به صورت پارت شل سه بعدی مدل شده اند.در دال بتنی برای تقویت بیشتر از میلگردهای عرضی به صورت مدفون و با استفاده از المان تراس استفاده شده است. در واقع هدف از این آنالیز بررسی نواحی آسیب دیده در دال بتنی پس از خمش و مقایسه  با نواحی است که اف آر پی در آن به کار رفته است، می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

متریال به کار رفته برای بتن به صورت مدل Concrete Damage Plasticity و برای کامپوزیت از خواص الاستیک به همراه Fail stress برای مشاهده معیارهای شکست تسای وو و تسای هیل استفاده شده است. مدل های دیگری نیز برای جایگیری و همچنین متریال می توان به کار برد که در نتیجه آن می توان نتایج متفاوتی کسب نمود.

در این آنالیز از یک استپ استاتیکی به همراه تنظیماتی برای جلوگیری از عدم همگرایی در مدل بهره برده شده است. تماس بین سطح ماده کامپوزیت و بتن به صورت تماس بی عیب و سایر تماس ها نیز به صورت تماس کلی یا به صورت تماس سطح به سطح می توانند در نظر گرفته شوند. میلگردها نیز در بتن به صورت مدفون شده قرار داده شده اند. در این مثال می توان با اعمال بار جابه جایی به قطعه صلب متحرک و یا اعمال نیرو  و فشار به آن موجب خمش قطعه شده که در اثر این بار قطعه شروع به خمش نموده و به خوبی می توان نواحی تسلیم شده بتن و آسیب دیده آن را مشاهده نمود. در انتها می توان نتیجه گرفت که در نواحی بدون اف آر پی میزان آسیب بیشتر بوده لذا می توان تاثیر ماده کامپوزیت در افزایش تحمل خمش را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo