تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر بتنی فوق توانمند با هسته فوم فلزی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر بتنی فوق توانمند با هسته فوم فلزی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر بتنی فوق توانمند با هسته فوم فلزی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل دو هندسه سه بعدی و تغییر شکلپذیر تیر بتنی و هسته فوم تیتانیوم یا همان فوم فلزی می باشد. از یک جسم صلب نیز به منظور ایجاد تکیه گاه ها و همچنین جسم وارد کننده نیرو استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده که رفتار پلاستیک بر اساس مدل Concrete Damaged Plasticity می باشد. این مدل رفتار بتن در کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید. اطلاعات مربوط به متریال بتن فوق توانمند از مقاله رفرنس استخراج شده است. برای فوم، ماده به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته Crushable foam در نظر گرفته شده که برای آن خاصیت سخت شوندگی نیز به صورت تنش و کرنش متناظر به نرم افزار معرفی شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک استفاده شده است.  تماس بین اجزای صلب با سطح بتن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خاصیت تماسی اصطکاک، تعریف شده است. تماس بین بتن و فوم فلزی نیز به صورت تماس ایده آل اعمال شده است. شرط مرزی برای دو قطعه صلب تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار و برای قطعه صلب وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی با دامنه آرام در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز می تواند به کسب نتایج صحیح تر کمک نماید.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش، کرنش، جابه جایی و نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo