تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش تیر بتنی مسلح تقویت شده با کاور بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست خمش تیر بتنی مسلح تقویت شده با کاور بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست خمش تیر بتنی مسلح تقویت شده با کاور بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که شامل دو پارت تیر بتنی و کاور بتنی فوق توانمند به صورت سالید، میلگردها و خاموت ها به صورت پارت وایر سه بعدی و در نهایت اجسام صلب در نقش تکیه گاه و جسم وارد کننده نیرو به صورت شل طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تیر بتنی ماده به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده که مدل پلاستیک مورد استفاده برای آن مدل CDP می باشد. کاور بتنی فوق توانمند نیز با استفاده از خاصیت الاستیک و مدل پلاستیسیته CDP تعریف شده که اطلاعات موادی مربوط به آن از مقاله رفرنس استخراج شده است. برای میلگردها و خاموت ها نیز متریال فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک به کار برده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب و تیر بتنی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین کاور بتنی فوق توانمند و تیر بتنی نیز به صورت تماس ایده آل و بدون عیب لحاظ شده است. میلگردها و خاموت ها نیز به صورت مدفون شده در تیر بتنی در نظر  گرفته شده است. شرط مرزی برای دو جسم صلب تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار و برای جسم صلب وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی با دامنه آرام در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

در محیط نتایج می توان خروجی مساله شامل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری تیر بتنی، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده اند.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک نمائید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo