تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد کم انرژی جسم صلب به پنل بتنی با میلگرد پیش تنیده تقویت شده با GFRP در آباکوس

شبیه سازی برخورد کم انرژی جسم صلب به پنل بتنی با میلگرد پیش تنیده تقویت شده با GFRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد کم انرژی جسم صلب به پنل بتنی با میلگرد پیش تنیده تقویت شده با GFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.

دال بتنی به صورت سه بعدی و سالید، میلگردهای طولی و عرضی به صورت سیمی و سه بعدی، ورق کامپوزیتی به صورت صفحه ای و سه بعدی، و جسم ضربه زننده به صورت صلب مدل شده اند.  در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار  فشاری و کششی را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. در این مدل رفتار آسیب کششی و فشاری هم قابل دسترس می باشد. برای GFRP از رفتار الاستیک لمینا به همراه مدل آسیب هاشین استفاده شده است. برای میلگردها از المان تراس با رفتار الاستیک-پلاستیک استفاده شده است.

در این آنالیز از یک استپ اکپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل بهره برده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده و تماس بین ورق تقویت کننده با بتن به صورت تماس ایده آل و همچنین به منظور در نظر گرفتن تماس ضربه زننده با سایر اجزا از یک تماس کلی استفاده شده است. شرط مرزی به اطراف دال بتنی اعمال و میلگردها در جهت مورد نظر پیش تنیده شده اند( با اعمال تنش اصلی). به ضربه زننده نیز سرعت در جهت عمود بر سطح دال اختصاص داده شده است.

برای بتن المان سالید سه بعدی، برای ورق کامپوزیتی المان شل سه بعدی، برای میلگردها از المان تراس که البته می توان از المان بیم هم استفاده نمود، با مش بندی مناسب استفاده شده است. پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب، جابه جایی، و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo