تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه به سطح آب به روش CEL در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پرتابه به سطح آب به روش CEL در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم برخورد پرتابه به سطح آب به روش CEL در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مطالعه اثر هیدرودینامیک بین یک جسم در حال حرکت و و سطح آزاد آب دارای کاربردهای بسیاری از جمله حوزه های هوانوردی و فرود فضاپیما در دریا ،برخوردپرتابه هایی نظیر راکت،موشک و نیز مین ریزی در دریا است.تحلیل این پدیده غالبا همراه با آزمایشات تجربی و در حال حاضر با شبیه سازی های مختلف از جمله المان محدود می باشد. در این آنالیز باید از آنالیز کوپل اویلری لاگرانژی که در آن آب و هوا به صورت اویلری و پرتابه به صورت لاگرانژی مدل شده است،استفاده گردد.

در این آنالیز پرتابه به صورت سه بعدی تغییر شکلپذیر مدل و در محیط تعامل قید صلب بودن به آن اختصاص داده شده است. هوا و آب نیز به صورت پارت اویلری و برای تعیین رفتار، هوا به صورت گاز ایده آل و برای آب از معادلات شوک خطی استفاده شده است.آنالیز به صورت تحلیل دینامیکی اکسپلیسیت بوده و تماس بین اجزا با توجه به ماهیت المان های اویلری به صورت تماس کلی در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی از نوع سرعت و موج برگشت ناپذیر برای پارت اویلری و سرعت اولیه برای پرتابه در قالب شرایط اولیه اعمال شده است. در این آنالیز کوچک بودن مش میتواند به شبیه سازی درست از رفتار سیال کمک کند . برای تعیین نوع متریال اویلری نیز می توان از روش کسر حجمی یا متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مثال از روش دوم استفاده شده است.

در طی آنالیز و با برخورد پرتابه به سطح آب می توان به خوبی می توان نفوذ پرتابه ، جدا شدن آب از سطح و وارد شدن هوا به دنبال پرتابه به درون آب را مشاهده نمود.در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo