تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد سرعت پایین به ورق مرکب (آلمینیوم-الیاف شیشه) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد سرعت پایین به ورق مرکب (آلمینیوم-الیاف شیشه) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد سرعت پایین به ورق مرکب (آلمینیوم-الیاف شیشه) در نرم افزار آباکوس به صورت قدم به قدم پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و مدل شامل دو صفحه رویی و زیرین آلمینیومی و چهار صفحه کامپوزیتی میانی می باشد که جهت گیری الیاف در صفحات متفاوت می باشد. جسم ضربه زننده به صورت یک کره صلب در نظر گرفته شده است.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای آلمینیومی متریال به صورت ماده الاستیک با خواص پلاستیک جانسون کوک به همراه مدل آسیب بر اساس مقاله ارائه شده در فیلم استفاده شده است. ماده کامپوزیت یا همان الیاف شیشه به صورت ماده الاستیک با تعریف خواص مهندسی و معیار آسیب هاشین برای تعیین نواحی آسیب دیده مورد استفاده قرار داده شده است. در این تحلیل از یک آنالیز دینامیکی با زمان مشخص متناسب با نوع آنالیز ضربه بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی در نظر گرفته شده است . تماس بین سطوح آلمینیومی و کامپوزیت و کامپوزیت ها با یکدیگر به صورت تماس کلی با تعریف خواص Cohesive  که در ماژول اینترکشن قابل تعریف بوده، درنظر گرفته شده است که در این خاصیت تماسی مواردی از جمله  سختی ها،آسیب ها و انرژی های شکست تعریف شده است.در طی آنالیز اگر انرژی جسم ضربه زننده به اندازه ای باشد که بتواند از میزان انرژی تعریف شده برای سطوح کوهسیو بالاتر رود،این صفحات از یکدیگر جدا می شوند. شرایط مرزی برای اطراف صفحات به صورت گیردار و برای ضربه زننده سرعت اولیه اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز در ناحیه برخورد بسیار اهمیت دارد.

در انتهای آنالیز به خوبی می توان میزان تنش،کرنش و آسیب های پدید آمده در صفحات را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۴۰۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo