تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد سرعت پایین به تیر بتنی مسلح در آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

شبیه سازی برخورد سرعت پایین به تیر بتنی مسلح در آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

در این ویدئو به شبیه سازی برخورد سرعت پایین به تیر بتنی مسلح در آباکوس-بررسی پارامتر آسیب- به صورت قدم به قدم پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر بتنی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ، میلگردها به صورت پارت وایر سه بعدی و جسم ضربه زننده به صورت صلب مدل شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا نسبت به یکدیگر در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ابعاد به کار رفته در این آنالیز مشابه با مقاله مرجع می باشد. فولاد مورد استفاده برای میلگردها به صورت ماده الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل در نظر گرفته شده است. در تحلیل ضربه سرعت پایین می توان از متریال مدل CDP استفاده نمود ،اما به دلیل محدودیت آن ،در این آنالیز سعی شده متریال مدل مناسبتری مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند آسیب و از بین رفتن المانها رو نیز مدل نماید.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و میلگردها به صورت مدفون شده در بتن به کار برده شده اند.تماس بین بتن و جسم ضربه زننده به صورت سطح به سطح با خواص اصطکاک در نظر گرفته شده است. شرط مرزی مناسب به تیر اعمال و برای ضربه زننده سرعت اولیه ۶٫۲۶ متر بر ثانیه اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز در ناحیه برخورد تاثیر زیادی در صحت نتایج دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تخریب،تغییر شکل و تنش ها را مشاهده نمود. نمودار تغییر نیرو بر حسب زمان نیز در این آنالیز قابل دسترسی بوده و ترسیم شده است. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

۲ دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز ،من این اموزش شمارو خریدم و همه ی مراحل رو طبق اموزش شما انجام دادم ولی متاسفانه نتونستم اون ترک هایی که در وسط تیر به وجود میاد رو در مدلم ببینم،حتی با فعال کردن گزینه ی element deletion

    • سلام
      این مورد ربطی به Element Deletion نداره و شما باید متریالی رو که در ویدئو ایجاد کردیم به دقت وارد کنید تا شکست براتون رخ بده. در واقع مهم تعریف متریال هستش و نیازی با فعال کردن اون گزینه نداره. فایل آباکوس موجود در پوشه رو باز و ران بگیرید تا نتایج رو مقایسه کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo