تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد سرعت بالا به صفحه سنگی(گرانیت) و بررسی آسیب آن در آباکوس

شبیه سازی برخورد سرعت بالا به صفحه سنگی(گرانیت) و بررسی آسیب آن در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی برخورد سرعت بالای یک پرتابه به صفحه سنگی(گرانیت) و بررسی آسیب بوجود آمده در  آن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. سنگ گرانیت از جمله مواد ترد بوده که برای مدلسازی آن ،آباکوس چندین متریال مدل مختلف را در  محیط CAE,INP و در قالب سابروتین دارا می باشد. به منظور پیش بینی درست شکست در این مواد رفتارهای متفاوتی توسط محققان ارائه شده است که تعدادی از آنها نتایج بسیار قابل قبولی را از خود نشان می دهند.نکته مهم در این ویدئوی آموزشی استفاده از متریال مدل مناسب و متناسب با مقالات معتبر می باشد که سبب می گردد نتایج خوبی در انتهای آنالیز برای سنگ گرانیت حاصل شود که این نوع تعریف متریال در محیط ویژوال آباکوس قابل دسترس نبوده و نیاز به تنظیمات و کد نویسی در فرمت فایل وردودی دارد.

در این مدل سازی از فضای سه بعدی برای مدل سازی تخته سنگ و پرتابه استفاده شده است که تخته سنگ به صورت تغییر شکل پذیر و جسم ضربه زننده به صورت صلب مدل شده است. با توجه به دینامیکی بودن مساله استپ اکسپلیسیت برای این آنالیز انتخاب شده است. پیش بینی می شود که با نفوذ پرتابه در سنگ گرانیت المان های داخلی دچار آسیب شود لذا تماس بین تخته سنگ و پرتابه صلب به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن خسارت در المان های داخلی به صورت کد در فایل INP وارد شده است.

شرایط مرزی کاملا گیردار برای اطراف سنگ و سرعتی در حدود ۷۵۰-۸۰۰ متر بر ثانیه به پرتابه اعمال گشته شده است. در نحوه مش بندی نیز باید دقت نمود که مش در ناحیه برخورد برای سنگ تا حدی زیادی ریز باشد تا بتواند اثرات شکست را به خوبی پیشنهاد کند.

با اتمام آنالیز در محیط نتایج به خوبی می توان نحوه نفوذ پرتابه در سنگ را مشاهد نمود و میزان خسارت و آسیب بوجود آمده را تعیین کرد. در این ماژول پارامترهای از قبیل متغیرخسارت،آسیب داکتیل….در قالب فایل ورودی تعیین و در خروجی دریافت شده اند.

در دو شکل زیر می توانید کرنش پلاستیک معادل و معیار آسیب درخواستی برای سنگ گرانیت را مشاهده نمائید.

در شکل های زیر نیز سایر نتایج نمایش داده شده اند.

برای میزان تنش متوسط و سرعت نقاط میانی نیز دو نمودار زیر ترسیم شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo