تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس- بررسی تخریب
شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس- بررسی تخریب

شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس- بررسی تخریب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس- بررسی تخریب- پرداخته ایم. مدلسازی شامل دال بتنی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر، میلگردها به صورت سه بعدی و سیمی و در نهایت جسم صلب به صورت سه بعدی و شل ترسیم شده اند. در داخل دال بتنی به منظور کاهش وزن سازه از حفره های کروی استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نموائید.

بررسی اثر بارهای دینامیکی ناشی از برخورد و نفوذ پرتابه ها بر روی دال های بتنی که برای محافظت از سازه های دفاعی و پناهگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه صنایع نظامی، هوافضا و سازه می باشد. از این رو تلاش های بسیاری برای مدل سازی پاسخ های دینامیکی بتن و یا بتن مسلح اختصاص داده شده است. در این مثال از هندسه خاصی که به صورت دال حفره دار می باشد، استفاده شده است.

برای مدلسازی رفتار میلگردهای فولادی از خاصیت الاستیک و سختی یا پلاستیسیته جانسون-کوک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. میلگردها به صورت المان بیم به منظور در نظر گرفتن خمش به کار برده شده اند. برای بتن آباکوس دارای متریال مدل های مختلفی بوده که هر کدام می توانند پاسخ مناسبی با توجه به شرایط مساله فراهم نمایند. در بررسی تخریب و آسیب کامل هم می توان از متریال مدل های موجود در بخش ویژوال آباکوس و هم می توان از طریق کد و یا تغییرات در فایل ورودی  متریال مناسب را انتخاب کرد. تحلیل به صورت دینامیکی می باشد و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن در قالب یک قید تعریف شده اند. برای اطراف دال شرط مرزی گیردار و برای پرتابه سرعت اولیه اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش، کرنش، آسیب در بتن، تغییر شکل میلگردها و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزنه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزرای ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس- بررسی تخریب

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo