تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری فشاری و عرضی یک دیوار بنایی به صورت ماکرو در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بارگذاری فشاری و عرضی یک دیوار بنایی به صورت ماکرو در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری فشاری و عرضی یک دیوار بنایی به صورت ماکرو در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی و اجزا به صورت سالید ترسیم شده اند. هندسه شامل دیوار و دو تیر بتنی در بالا و پایین دیوار می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

دیوار بر اساس مقاله رفرنس به صورت الاستیک به همراه خواص پلاستیک با مدل Concrete Damaged Plasticity تعریف شده است. این مدل ماده رفتار دیوار را به صورت فشاری و کششی و همچنین آسیب ها را به صورت جداگانه دریافت می نماید. در طی آنالیز اگر دیوار وارد مرحله آسیب دیدن شود، این معیار می تواند به خوبی آسیب های پدید آمده را نشان دهد. برای دو تیر بالا و پایین نیز متریال به صورت الاستیک مورد استفاده قرار داده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و در استپ اول بار فشاری سربار و در استپ دوم بار عرضی به دیوار اعمال می شود. به منظور کاهش زمان تحلیل از تکنیک مقیاس دهی جرمی استفاده شده است. تماس بین دیوار و تیرها به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. شرط مرزی به کف مدل به صورت گیردار اعمال شده است. بار فشاری سربار نیز به سطح رویی تیر بالایی اعمال و همچنین بار عرضی نیز به آن اختصاص داده شده است. استفاده از مشبندی بندی مناسب نیز در همگرایی سریع مساله تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش،آسیب و نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. در اثر بار عرضی وارده، دیوار دچار ترک های کششی و آسیب می گردد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایلها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۵۰۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo