تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری سیکلی روی یک ستون فلزی به همراه سخت کننده در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

شبیه سازی بارگذاری سیکلی روی یک ستون فلزی به همراه سخت کننده در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

در این ویدئو به شبیه سازی بارگذاری سیکلی روی یک ستون فلزی به همراه سخت کننده در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ستون فلزی به صورت قوطی وشل ترسیم شده است. سخت کننده ها نیز در پایه تیر به صورت شل طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

همان طور که دیده می شود سخت کننده های فولادی به پایه ستون جوش شده اند و انتظار میرود تحت بارگذاری چرخه ای ناحیه آسیب از پایه تیر به محل دیگری منتقل شود. در بارگذاری های سیکلی معمولا از خواص پلاستیک سینماتیک یا کامباین به دلیل متغیر بودن سطح تسلیم در هر سیکل و دریافت نمودار هیسترزیس مناسب، استفاده می شود. در این تحلیل هدف پیدا کردن ناحیه بحرانی و بررسی آسیب می باشد لذا از مدل پلاستیسیته ایزوتروپیک به همراه مدل آسیب داکتیل برای دستیابی به این امر استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیک بوده و به دلیل وجود یک پارت در شبیه سازی،تعاملی در مدل اعمال نشده است. شرط مرزی برای کف مدل با فرض جوش بودن به صفحه ستون به صورت کاملا گیردار فرض شده است. بار جابه جایی سیکلی به صورت یک پروتکل رفت و برگشتی با دامنه معلوم به سازه اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز تاثیر زیادی در صحت نتایج به دست آمده دارد.

پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان پارامتر آسیب، تنش،کرنش…. را مشاهده نمود. سخت شونده ها در پایه ستون باعث جابه جا شدن ناحیه آسیب در ستون شده اند که در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید رو گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۰۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo