تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک تیر و ستون تقویت شده با FRP در آباکوس

شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک تیر و ستون تقویت شده با FRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک تیر و ستون تقویت شده با FRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تحلیل شامل هندسه ستون به صورت شل،تیر فلزی به صورت شل و دو ورق CFRP در محل اتصال تیر به ستون می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تیر و ستون فلزی، ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. حالت پلاستیک با استفاده از مدل های سینماتیک و کامباین برای بارگذاری تکراری قابل استفاده و اعتماد می باشد. این دو مدل با توجه به ویژگی خود در تحلیل بارگذاری تکراری و متغیر بودن مرکز و منحنی جاری شدن،می توانند در خروجی بازتاب مناسبی از نمودار هیسترزیس را ارائه دهند.در این آنالیز از مدل ترکیبی یا کامباین استفاده شده است. برای ماده کامپوزیتی یا CFRP از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین استفاده شده است.

تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای جلوگیری از عدم همگرایی زودترس،تغییراتی در مدل همگرایی و نموهای پایدار زمانی ایجاد شده است. تماس بین اجزا در نواحی بین ستون و تیر، تیر با ورق های کمپوزیتی به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب در نظر گرفته شده است.شرط مرزی برای دو سر ستون به صورت گیردار فرض شده است. شرط مرزی برای انتهای تیر فلزی نیز به صورت جابه جایی با استفاده از یک بازه زمانی متغیر یا همان پروتکل در نظر گرفته شده است.مش بندی مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

با اتمام تحلیل به خوبی می توان میزان تنش و کرنش در هر چرخه، نمودار هیسترزیس و میزان تغییر شکل را به وضوح مشاهده کرد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo