تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری تکراری روی اتصال تیر به ستون بتنی در آباکوس- بررسی آسیب

شبیه سازی بارگذاری تکراری روی اتصال تیر به ستون بتنی در آباکوس- بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری تکراری روی اتصال تیر به ستون بتنی در نرم افزار آباکوس- بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که در آن تیر بتنی به همراه ستون به صورت سه بعدی و تغییر شکل پذیر ترسیم شده است. میلگردها و خاموت ها نیر به صورت پارت وایر سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردها و خاموت ها متریال فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک به کار برده شده است. برای بتن به منظور پیش بینی آسیب بوجود آمده در بتن تحت اثر بارگذاری تکراری از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این نوع تعریف متریال می تواند آسیب های کششی و فشاری در طی تحلیل را در نظر بگیرد. عموما برای مدلسازی مواد تحت بارگذاری سیکلی از حالت پلاستیسیته سینماتیک و یا ترکیبی استفاده می شود که این نوع پلاستیسیته می تواند نمودار هیسترزیس مناسبی را فراهم سازد، اما هدف در این آنالیز بررسی آسیب می باشد،لذا از مدل CDP برای بتن استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی می باشد. میلگردها و خاموت ها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی برای دو انتهای ستون به صورت کاملا گیردار و شرط مرزی جابه جایی به انتهای تیر به همراه یک امپلیتیود به منظور اعمال بارگذاری تکراری،استفاده شده است. مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان آسیب کششی، کاهش سختی، تنش و کرنش…. را در بتن و فولاد مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo