تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی ایمپلنت(تاج سرامیکی- ریشه تیتانیومی- استخوان فک)تحت بار دینامیکی در آباکوس

شبیه سازی ایمپلنت(تاج سرامیکی- ریشه تیتانیومی- استخوان فک)تحت بار دینامیکی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی ایمپلنت(تاج سرامیکی- ریشه تیتانیومی- استخوان فک)تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بود و تاج دندان به همراه ریشه تیتانیومی به دلیل پیچیدگی هندسه به نرم افزار ایمپورت شده اند. مدل استخوان فک نیز به صورت سه بعدی لحاظ شده است. در شکل های زیر می توانید ایمپلنت واقعی و مدل مونتاژ شده در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

تاج ایمپلنت به صورت متریال سرامیک در نظر گرفته شده که بر اساس هلپ نرم افزار برای آن از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک دراکر-پراگر به همراه مدل آسیب داکتیل استفاده شده است. ریشه فلزی ایمپلنت نیز با استفاده از متریال تیتانیوم به صورت خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب جانسون کوک در نظر گرفته شده است. ماده فک نیز استخوان بوده و به صورت متریال یکنواخت در نظر گرفته شده و برای آن از خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک استفاده شده است. در این مساله فرض بر این است که فک و ریشه تیتانیومی در تماس کامل بوده و بین آنها لغزشی وجود ندارد. در واقع به بیان پزشکی آن می توان گفت که استخوان و تیتانیوم جوش خورده اند.تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. با توجه به تعداد زیادی صفحات در تماس، از یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی بهره برده شده است. تاج دندان محل وارد شدن نیرو در این مساله می باشد که نیرو به صورت نیروی متمرکز و بزرگتر از مقدار واقعی در نظر گرفته شده و برای آن یک دامنه آرام به منظور آرام وارد شدن نیرو لحاظ شده است. شرایط مرزی مناسب نیز به استخوان فک اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی مناسب، با توجه به پیچیده بودن قطعات از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان مقدار تنش، کرنش، جابه جایی و نقاط بحرانی را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo