تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار زیر آب در نزدیکی لایه یخ به روش کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار زیر آب در نزدیکی لایه یخ به روش کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار زیر آب در نزدیکی لایه یخ به روش کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و در این تحلیل یخ به صورت مدل سالید و سه بعدی، تی ان تی، هوا و آب نیز به صورت پارت اویلری و سه بعدی طراحی شده اند. با کنار هم قرارگیری این اجزا در محیط اسمبلی، فاز های مختلفی تشکیل می شود که در شکل زیر می توانید نحوه مونتاژ اجزا را مشاهده نمائید.

برای تعریف رفتار و خواص هوا از معادله حالت گاز ایده آل که با تعریف ثابت جهانی گاز و فشار محیط توصیف می شود، استفاده شده است. برای هوا خواصی مانند گرمای ویژه و ویسکوزیته دینامیکی نیز لحاظ شده است. برای تعریف رفتار آب نیز از معادله شوک در حالت خطی که با تعریف سرعت صوت در محیط بیان می شود، استفاده شده است. برای آب نیز خاصیت ویسکوزیته دینامیکی منظور شده است. برای تعریف رفتار ماده منفجره باید از معادله حالت JWL که انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار را به فشار مکانیکی بر اساس روابط و ثوابت موجود تبدیل می نماید، استفاده شود. با تعریف نقطه انفجاری در این معادله می توان محل شروع انفجار را تعیین نمود. برای تعریف یخ نیز به دلیل اینکه یخ از جمله مواد ترد بوده باید از معادله و متریال مدل مناسبی استفاده نمود که بتواند بازتاب مطلوبی از رفتار یخ تحت اثر انفجار ارائه دهد. این نوع متریال مدل در محیط ویژوال آباکوس قابل دسترس نبوده و باید از طریق کدنویسی و یا ایجاد متریال جدید در فایل ورودی آن را تعیین نمود. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. با توجه به ماهیت المان های اویلری به منظور تعیین الگوریتم تماس، از یک تماس کلی به همراه خواص تماسی برای در نظر گرفتن کلیه تماس ها در دامنه تحلیل، استفاده شده است. شرط مرزی مناسب به دامنه اعمال و شرط مرزی گیردار نیز به لبه های پارت یخ اعمال شده است. برای تعریف رفتار متریال اویلری نیز می توان از دو روش متریال یکنواخت و یا حالت کسر حجمی استفاده نمود که در این مثال از روش اول استفاده شده است. مش بندی ریز و مناسب نیز در دقت نتایج بدست آمده به خصوص برای پارت اویلری تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان شکسته شدن یخ، آسیب آن، انتشار تی ان تی در آب و هوا، تنش، کرنش و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل نرم افزاری ۶۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo