تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار زیر آب به روش CEL و بررسی اثر آن روی یک لوله آلمینیومی در آباکوس

شبیه سازی انفجار زیر آب به روش CEL و بررسی اثر آن روی یک لوله آلمینیومی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی مرحله به مرحله انفجار زیر آب به روش CEL و بررسی اثر آن روی یک لوله آلمینیومی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.لوله به صورت پارت شل سه بعدی، هوا و تی ان تی و آب به صورت اویلری و سه بعدی مدل شده اند. انفجار زیر آب در آباکوس معمولا با استفاده از روش اتوماتیک UNDEX قابل تعریف بوده اما در این آنالیز پروسه انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی برای مشاهده بهتر نحوه انتشار موج ماده منفجره انتخاب شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

آلمینیوم به صورت ماده الاستیک به همراه خواص پلاستیک جانسون کوک، هوا به صورت گاز ایده آل، آب به صورت ماده ویسکوز و با تعریف معادلات شوک خطی و تی ان تی با استفاده از معادله حالت جو ویلکینز لی تعریف شده اند. لوله به صورت شل بوده لذا برای آن ضخامت تعریف شده که مقدار آن ۳ میلی متر می باشد.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس بین اجزا به دلیل ماهیت المان های اویلری به صورت تماس کلی در نظر گرفته شده است. برای تعریف پروسه تحلیل به صورت اویلری می توان از دو روش مرسوم کسرهای حجمی یا حالت یکنواخت استفاده نمود که در این مثال از روش دوم بهره برده شده است. با استفاده از این روش مواد موجود به صورت اویلری تعریف شده و به هر کدام خواص ماده مورد نظر تعلق می گیرد. استفاده از مش ریز در آنالیز های اویلری بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی بر روی نتایج دارد.

با اتمام آنالیز به خوبی می توان گسترش موج انفجار در آب را مشاهده نمود. پس از رسیدن موج به لوله فلزی تغییر شکل زیادی در آن بوجود آمده و باعث مچالگی آن می شود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo