تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک ستون بتنی(حاوی مقدار جزئی خاکستر و پوسته تخم مرغ به جای سیمان) تقویت شده با میلگرد در آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک ستون بتنی(حاوی مقدار جزئی خاکستر و پوسته تخم مرغ به جای سیمان) تقویت شده با میلگرد در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک ستون بتنی(حاوی مقدار جزئی خاکستر و پوسته تخم مرغ به جای سیمان) تقویت شده با میلگرد در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد. مجموعه شامل ستون بتنی به صورت سه بعدی و سالید، میلگردهای طولی به صورت سیمی و سه بعدی و در نهایت پارت خاموت می باشد که به صورت سیمی طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردها از ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. برای میلگردها از المان تیر یا بیم به منظور در نظر گرفتن خمش اجزا تحت اثر انفجار استفاده شده است. برای بتن بر اساس مقاله رفرنس از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته Concrete Damaged Plasticity که داده های کشش و فشاری را به همراه آسیب ها به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است.اطلاعاتی موادی از مقاله رفرنس استخراج و در شبیه سازی به کار برده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت متناسب با فرآیند انفجار بهره برده شده است. میلگردها در بتن به صورت مدفون در نظر گرفته شده اند. پروسه انفجار به صورت کانوپ و یا انفجار در هوا بوده که با در نظر گرفتن مقدار ماده منفجره و نقطه نقطه ی انفجار قابل ایجاد می باشد. شرط مرزی کاملا گیردار نیز به دو انتهای ستون بتنی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب برای تمامی قطعات از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان اثر انفجار در تغییر شکل ستون و میزان آسیب وارده بر اساس مقدار تی ان تی را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایلها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo