تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک تیر کامپوزیت( بتن فوق توانمند الیافی-تیر فولادی-گلمیخ) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک تیر کامپوزیت( بتن فوق توانمند الیافی-تیر فولادی-گلمیخ) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک تیر کامپوزیت( بتن فوق توانمند الیافی-تیر فولادی-گلمیخ) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل پارت بتن فوق توانمند الیافی به صورت سالید و سه بعدی، پارت تیر فولادی به صورت شل و سه بعدی و در نهایت گلمیخ ها به صورت سالید و سه بعدی می باشند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن های فوق توانمند UHPC علی رغم مقاومت فشاری بالا بیش از ۱۰۰ مگاپاسکال دوام زیاد و نفوذپذیری کم، رفتاری بسیار ترد از خود نشان می دهند. افزودن الیاف به این بتن ها علاوه بر بهبود خواص مکانیکی نظیر مقاومت کششی، مقاومت فشاری و مقاومت در برابر ضربه و سایش، موجب افزایش قابل توجه شکل پذیری، انعطاف پذیری و قابلیت جذب انرژی این گونه بتن ها می شود. در این مثال برای مدلسازی رفتار بتن الیافی از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity  بهره برده شده است. خواص کششی و فشاری بتن به صورت جداگانه به نرم افزار معرفی می گردد. برای تیر فولادی و گیمیخ ها نیز متریال به صورت الاستیک به همراه مدل سختی جانسون کوک در نظر گرفته شده است. به منظور پیش بینی آسیب در اجزای فولادی از معیار آسیب جانسون کوک نیز استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. در این آنالیز می توان از تکنیک مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل استفاده نمود. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است. برای تعریف تماس بین گلمیخ ها و بتن هم می توان از تماس سطح به سطح و هم می توان از مدفون شدگی استفاده نمود. پروسه انفجار به صورت CONWEP و یا انفجار در هوا با تعریف مقدار ماده منفجره و نقاط انفجار تعیین شده است. دو سر تیر به صورت گیردار بوده و مش بندی نیز باید تا حد امکان مناسب و ریز باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان رشد ترک های کششی در بتن فوق توانمند الیافی، آسیب در تیر و گلمیخ ها، تنش، کرنش و سایر خروجی ها را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo