تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد به روش کوپل اویلری-لاگرانژی در آباکوس-بررسی تخریب بتن

شبیه سازی انفجار روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد به روش کوپل اویلری-لاگرانژی در آباکوس-بررسی تخریب بتن

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد به روش کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب بتن- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و پارت تیر بتنی به صورت سالید و تغییر شکلپذیر، پارت خاموت و میلگرد طولی به صورت وایر و سه بعدی، فضای اویلری به صورت یک پارت اویلری سه بعدی و در نهایت پارت ماده منفجره به صورت یک کره تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده منفجره در نزدیکی تیر بتنی و در فضای اویلری جاگذاری شده است. برای ماد منفجره از معادله حالت JWL که یکی از معادلات حالت در آباکوس می باشد، استفاده شده است. این معادله توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را دارا می باشد. در این معادله علاوه بر دیتاهای متریال، نیاز به تعریف یک یا چند نقطه انفجاری نیز می باشد. برای میلگردها و خاموت ها ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک به کار برده شده است. بتن نیز با توجه به اثر شدید ماده منفجره و ایجاد فشار ناگهانی در آن، نیاز به تعریف متریال مدل مناسبی دارد که این مورد در محیط آباکوس قابل دسترس نبوده و نیاز به تعریف متریال جدید در قالب کدنویسی و یا ایجاد آن در قالب فایل ورودی دارد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ Dynamic explicit بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی به همراه خواص تماسی اعمال شده است. میلگردها نیز به صورت ناحیه مدفون شده در بتنی لحاظ شده اند. شرط مرزی موج بدون بازگشت به سطوح دامنه اویلری و همچنین شرط مرزی گیردار به دو انتهای تیر بتنی اعمل شده است. در این تحلیل برای تعیین مقدار و مکان ماده منفجره در فضای اویلری از مدل کسر حجمی استفاده شده است. مش بندی نیز باید تا آنجا که ممکن است ریز باشد تا بتوان نحوه صحیحی از گسترش ماده تی ان تی در فضا و تاثیر آن بر تیر بتنی تقویت شده را مشاهده نمود.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان خرابی در تیر بتنی، تنش، کرنش، گسترش تی ان تی در محیط اطراف تیر و …. را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo