تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس- بررسی پارامتر تخریب

شبیه سازی انفجار روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس- بررسی پارامتر تخریب

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم انفجار روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد در نر افزار آباکوس- بررسی پارامتر تخریب- پرداخته ایم.برای مدلسازی تیر بتنی از مدل سالید سه بعدی و برای میلگردها که در ماژول متریال به آنها المان تیر یا بیم نسبت داده شده است، از پارت وایر سه بعدی استفاده شده است. در آنالیز های انفجار با توجه به سریع بودن واکنش ماده منفجره و ایجاد پالس فشاری بزرگ در زمان اندک باید نوع متریال انتخابی باید به نحوی باشد که بتواند پاسخ مناسبی در مقابل  شوک انفجار را محاسبه کند. میلگردها به صورت مدل الاستیک- پلاستیک مدل که در شکل زیر می توانید نمایی از مونتاژ اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

نوع روند تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و میگردها با در نظر گرفتن تماس ایده آل به صورت مدفون شده در بتن در نظر گرفته شده اند. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا یا همان CONWEP می باشد که با تعریف مقدار و رفتار ماده منفجره و با ایجاد تعدادی نقاط برای معرفی محل شروع و دریافت موج انفجار در محیط اینترکشن تعریف می شود.شرایط مرزی به صورت کاملا گیردار در طرفین تیر بوده که در شکل زیر می توانید نمونه ای از مدل آزمایشگاهی معمول که برای پیش بینی تخریب بتن انجام می شود را مشاهده نمائید.

همانطور که مشاهده می کنید در تحلیل آزمایشگاهی بیشترین میزان آسیب در میانه تیر رخ داده است. در تحلیل عددی نیز پس از اتمام آنالیز مشاهده می شود که بیشترین تخریب در میانه تیر رخ داده که باعث شکست تیر شده و می توان پارامترهای آسیبی که برای بتن درخواست داده شده است را به وضوح مشاهده نمود.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نشان داده شده است.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo