تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل کامپوزیت(بتن فوق توانمند-روکش فولادی) با تعریف رفتار کوهسیو در آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل کامپوزیت(بتن فوق توانمند-روکش فولادی) با تعریف رفتار کوهسیو در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل کامپوزیت(بتن فوق توانمند-روکش فولادی) با تعریف رفتار کوهسیو در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل دو روکش فولادی به صورت سالید و تغییر شکلپذیر و همچنین هسته میانی بتن فوق توانمند به صورت سالید می باشد. تماس بین فولاد و بتن نیز به صورت تماس کوهسیو و یا چسبنده با تعریف رفتار تماسی در محیط تعامل لحاظ شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده است. بتن فوق توانمند نیز با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، بهره برده شده است. برای پیش بینی آسیب در طی آنالیز در هسته بتنی، آسب های کششی و فشاری نیز مورد استفاده قرار داده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. برای پایداری و کاهش زمان حل نیز می توان از تکنیک مقیاس دهی جرمی استفاده نمود. تماس بین سطوح فولادی به بتن فوق توانمند به صورت تماس چسبنده با تعریف رفتار سختی در سه راستا، تعریف معیار آسیب با وارد نمودن تنش و انرژی شکست و همچنین ضریب اصطکاک تعیین شده است.با تعریف رفتار کوهسیو برای سطوح می توان جدایش پارت ها در اثر انفجار در محیط نتایج در صورت کافی بوده انرژی انفجار را مشاهده نمود. پروسه انفجار با تعیین مکان و مقدار ماده منفجره به صورت CONWEP و یا انفجار در هوا تعریف شده است. طرفین دال یا پنل مرکب به صورت گیردار در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی نتایج از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری،کاهش سختی، جابه جایی، نیروی تکیه گاهی و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo