تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه مرکب(بتن-میلگرد-اف آر پی-فوم) در آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه مرکب(بتن-میلگرد-اف آر پی-فوم) در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی مرحله به مرحله انفجار در هوا روی یک سازه مرکب(بتن-میلگرد-اف آر پی-فوم) در  نرم افزارآباکوس پرداخته ایم.مدلسازی به صورت سه بعدی بوده ،بتن و فوم به صورت پارت سالید، صفحه کامپوزیتی رویی و صفحات کامپوزیتی برشی طرفین با استفاده از پارت شل و میلگردهای طولی و برشی به صورت پارت وایر مدل شده اند.در میانه پارت بتن فضای خالی وجود دارد که این فضای خالی با یک پارت از جنس فوم پر شده است. در طرفین پارت بتن نیز صفحات کامپوزیتی قرار دارند که در این صفحات سوراخ هایی برای قرار دادن میلگردهای برشی تعبیه شده است. در صفحه رویی بتن نیز یک صفحه کامپوزیتی دیگر نیز برای تقویت آن قرار داده شده است.از چهار عدد میلگرد طولی هم در بتن به صورت مدفون شده استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

بتن با استفاده از متریال مدل CDP، فوم با استفاده از مدل کراش ابل فوم، میلگردها با مدل جانسون کوک و مواد کامپوزیتی (اپوکسی گلس) با استفاده از معیار هاشین تعریف شده اند. استپ مورد نیاز برای این تحلیل یک استپ دینامیکی بوده و تعامل بین اجزا نیز در محیط اینترکشن تعیین شده است. تماس بین بتن-فوم، بتن-کامپوزیت به صورت ایده آل و میلگردها به صورت مدفون در بتن استفاده شده اند. شرایط مرزی نیز برای لبه های پارت بتنی به صورت فیکس قرار داده شده است.

انفجار نیز به صورت پروسه انفجار در هوا یا کانوپ تعیین شده است که مقدار تی ان تی مورد استفاده برای این آنالیز ۱ کیلوگرم بوده که این بار انفجار به سطح رویی مجموعه وارد می شود. در طی آنالیز و با رسیدن موج انفجار به قطعات، به خوبی می توان آسیب فشاری و کششی در بتن،تغییر شکل کامپوزیت ها ….. را مشاهد نمود. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo