تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه شیشه ای در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه شیشه ای در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک  سازه شیشه ای در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب- پرداخته ایم. مدل شیشه به صورت سه بعدی  تغییر شکل پذیر و قاب فلزی اطراف شیشه نیز به صورت سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در کنار یکدیگر را مشاهده نمائید.

برای قاب از ماده استیل با خاصیت الاستیک به همراه پلاستیک جانسون کوک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. شیشه از جمله مواد ترد و سخت بوده و نیاز است که متریال مناسبی برای آن تعیین گردد تا بتواند پاسخ مناسبی را ارائه دهد. در محیط گرافیکی آباکوس برای مواد سخت از قبیل شیشه و سرامیک می توان از خاصیت الاستیک به صورت مدول برشی،پلاستیک مدل دراکر پراگر،مدل آسیب داکتیل به همراه معادلات حالت استفاده نمود. در حالت دیگر می توان از فایل وی یومت یا فراخوانی آن از طریق فایل ورودی اقدام نمود که این روش می تواند پاسخ بهتری را فراهم سازد.

تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و تماس بین قاب و شیشه به صورت تماس کامل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا یا کانوپ در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی برای پیرامون قاب به صورت کاملا مقید در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز تاثیر زیادی در حصول نتایج صحیح دارد. پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمام خروجی های آنالیز از قبیل متغیرهای آسیب برای شیشه،تنش،کرنش و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo