تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در عمق خاک در نزدیکی یک لوله فولادی سالید در نرم افزار آباکوس- کوپل اویلری لاگرانژی

شبیه سازی انفجار در عمق خاک در نزدیکی یک لوله فولادی سالید در نرم افزار آباکوس- کوپل اویلری لاگرانژی

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در عمق خاک در نزدیکی یک لوله فولادی سالید در نرم افزار آباکوس- کوپل اویلری لاگرانژی- پرداخته ایم. مدل شامل هندسه فضای اویلری به صورت سه بعدی و اویلری، پارت هوا به صورت سالید و سه بعدی، پارت خاک به صورت سه بعدی و سالید، پارت لوله فولادی به صورت سالید و سه بعدی می باشد. ماده منفجره نیز به صورت یک کرده در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تعریف لوله فولادی از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک جانسون-کوک که برای تغییر شکل های سریع بسیار مناسب می باشد، استفاده شده است. به منظور در نظر گرفتن آسیب پدید آمده طی آنالیز برای فولاد از معیار آسیب جانسون-کوک بهره برده شده است. خاک به صورت الاستیک بوده و برای آن از خاصیت پلاستیک موهر-کلمب استفاده شده است. برای مدلسازی ماده منفجره از معادله حالت JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را دارا می باشد، استفاده شده است. هوا نیز با استفاده از معادله حالت گاز ایده آل و با تعریف ثابت گاز به همراه فشار محیط تعریف شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی موج بدون بازگشت به اطراف ناحیه اویلری و همچنین شرط مرزی گیردار به دو سر لوله اعمال شده است. در این آنالیز برای تعیین متریال های اویلری از روش کسر حجمی بهره برده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب به خصوص برای پارت اویلری از اهمیت زیادی برخودار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان انتشار موج انفجار در فضای اویلری، متراکم شدن خاک، آسیب لوله فولادی، تنش، کرنش، کسرهای حجمی تی ان تی، خاک و هوا … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo