تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار داخل لوله آلمینیومی تقویت شده با چسب و روکش فولادی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار داخل لوله آلمینیومی تقویت شده با چسب و روکش فولادی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار داخل لوله آلمینیومی تقویت شده با چسب و روکش فولادی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل سه هندسه می باشد. لوله آلمینیومی داخل به صورت سه بعدی و سالید، لایه چسب به صورت سه بعدی و سالید و نهایتا پارت روکش فولادی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای لوله داخلی ماده آلمینیوم با خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک استفاده شده است. در این آنالیز با توجه به قدرت ماده منفجره نیاز به تعریف رفتار آسیب برای اجزا می باشد که برای آلومینیوم از مدل آسیب جانسون کوک بهره برده شده است. ماده چسب به صورت ماده الاستیک به روش ترکشن و همچنین تعریف خواص آسیب در نظر گرفته شده است. ماده فولاد برای روکش بیرونی نیز به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه معیارهای آسیب به منظور پیش بینی تخریب مورد استفاده قرار داده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت متناسب با پروسه انفجار استفاده شده است. تماس بین لایه چسب و فولاد، لایه چسب و آلمینیوم به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب لحاظ شده و همچنین برای تعریف پروسه انفجار از روش کانوپ بهره برده شده است. انفجار در مرکز لوله آلمینیومی رخ می دهد و مقدار تی ان تی برای آن یک کیلوگرم در نظر گرفته شده است.شرط مرزی گیردار برای دو سر لوله داخلی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز می تواند به حصول نتایج بهتر کمک نماید.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه تخریب لوله داخلی به همراه چسب را مشاهده نمود. در این آنالیز روکش بیرونی مقاومت نموده و دچار آسیب نمی گردد. تمامی خروجی های آنالیز از قبیل تنش، کرنش، آسیب، …. قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این تحلیل نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo