تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش SPH بر روی یک دیوار بنایی در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش SPH بر روی یک دیوار بنایی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی مرحله به مرحله انفجار به روش SPH بر روی یک دیوار بنایی در نرم افزار  آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بوده و تمامی اجزا به صورت تغییر شکلپذیر مدل شده اند. دیوار با استفاده از تعدادی ردیف آجر مدل شده است که در بالا و پایین آن یک تیر بتنی قرار داده شده است. ماده آجر نیز از بتن بوده و ملات بین بلوک های بتنی به روش میکرو مدل ایجاد شده است. ملات یا باید به صورت فیزیکی و در قالب یک پارت و یا اینکه از طریق ایجاد خواص ملات در سطوح تماس مدل گردد،که در این آنالیز خواص ملات به سطوح در تماس بین بلوک های بتنی اعمال شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای بلوک های بتنی تحت اثر بار شدید انفجار نیاز است که متریال مدل مناسب با این مساله تعریف گردد تا بتواند در اثر فشار زیاد،از بین رفتن المانها را مدل کند. برای ماده تی ان تی یک جسم کروی در نظر گرفته شده که برای متریال آن از معادله حالت جو ویلکینز لی استفاده شده است. این معادله توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را دارا می باشد.

استپ مورد استفاده در این آنالیز به صورت دینامیکی بوده و تماس بین اجزا به صورت تماس کلی در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی مناسب نیز به دیوار اعمال شده است. در این آنالیز با توجه به موج فشاری بالا و برخورد ذرات با سرعت بالا به سطح دیوار،استفاده از مش ریز بسیار حائز اهمیت بوده و در نتایج بدست آمده تاثیر دارد. در طی آنالیز به خوبی می توان انتشار ماده منفجره در محیط را مشاهده نمود. میزان تخریب نیز به وضوح مشخص می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این شبیه سازی نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی مرحله به مرحله به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo