تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک پنل مرکب(بتن-میلگرد-ورق فولادی) در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک پنل مرکب(بتن-میلگرد-ورق فولادی) در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک پنل مرکب(بتن-میلگرد-ورق فولادی) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل پارت هدف بتنی به صورت سه بعدی و سالید، پارت ورق فولادی به صورت سه بعدی و سالید و پارت میلگردها به صورت وایر و سه بعدی طراحی شده اند. ماده منفجره نیز به صورت یک پارت سالید و سه بعدی و همچنین پارت فضای اویلری به صورت یک جسم سه بعدی و اویلری طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ورق فولادی و میلگردها ماده به صورت الاستیک به همراه خواص پلاستیک اختصاص داده شده است. به منظور پیش بینی آسیب در طی فرآیند انفجار نیز از خاصیت یا معیار آسیب داکتیل و شییر به همراه تکامل استفاده شده است. برای تی ان تی از معادله حالت جونز-ویلکینز-لی که انرژی آزاد شده در واکنش انفجار را به فشار مکانیکی تبدیل می کند،استفاده شده است. برای بتن نیز می توان از چندین مدل مربوط به مواد ترد یا بریتل که در آباکوس قابل تعریف می باشد، استفاده کرد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس به صورت یک تماس کلی به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. بین ورق فولادی و دال بتنی نیز تماس ایده آل تعریف شده است. میلگردها نیز در بتن به صورت ناحیه مدفون شده لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار برای دال بتنی و شرط مرزی اویلری نیز به فضای پیرامون اختصاص داده شده است. برای تعریف ماده منفجره در فضای اویلری از روش کسر حجمی استفاده شده است که تا حدی زیادی دقت آن به چگالی مش بستگی دارد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز برای تمامی اجزا از اهمیت خاصی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه نفوذ موج انفجار در دال بتنی و تخریب آن، تغییر شکل میلگردها و ورق فولادی، معیار های آسیب مربوط به بتن و فولاد،… قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل نرم افزاری ۶۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo