تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی در نزدیکی یک سد بتنی در آباکوس-انفجار زیر آب

شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی در نزدیکی یک سد بتنی در آباکوس-انفجار زیر آب

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی در نزدیکی یک سد بتنی در آباکوس-انفجار زیر آب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و سد به صورت جسم تغییر شکلپذیر ترسیم شده است. ماده منفجره،هوا و آب نیز به صورت پارت اویلری سه بعدی ایجاد شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تعریف رفتار هوا در آباکوس از مدل گاز ایده آل به همراه ویسکوزیته و چگالی استفاده شده است. آب نیز با استفاده از معادله حالت شوک خطی و با وارد نمودن سرعت صوت در آب به همراه ویسکوزیته و چگالی تعریف شده است. ماده منفجره نیز با استفاده از معادله جو ویلکینز لی که قابلیت تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را دارا می باشد،استفاده شده است. برای تعریف متریال بتن می توان از مدل های CDP یا Brittle که در آباکوس موجود باشد استفاده نمود،اما با توجه به محدودیت این مدل ها در تعیین آسیب و تخریب پیشرونده سعی شده از مدل مناسبتری از طریق تعریف در فایل ورودی استفاده شود.

تحلیل به صورت دینامیکی زمانمند بوده و از یک تماس کلی بین تمامی اجزا استفاده شده است. برای تعریف متریال اویلری می توان از دو روش کسر حجمی و یا متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مثال از روش دوم بهره برده شده است. با استفاده از این روش می توان محل و مقدار تمامی پارت های اویلری مثل ماده منفجره و آب را مشخص نمود. در ابتدای آنالیز هیچ گونه تداخلی بین حجم های اویلری وجود ندارد و با شروع تحلیل این حجم ها به دلیل گسترش و ازدیاد حجم تی ان تی با یکدیگر مخلوط می شوند. استفاده از مش ریز تاثیر بسیار زیادی بر دقت نتایج دارد.

پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان نحوه انتشار ماده منفجره در آب و هوا، میزان تنش و آسیب پدید آمده در سد و همچنین اختلاط فاز های مختلف را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo