تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی داخل تونل سنگی در تعامل با خاک در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی داخل تونل سنگی در تعامل با خاک در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی داخل تونل سنگی در تعامل با خاک در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تونل به صورت سه بعدی و تغییر شکل پذیر،محیط پخش موج انفجار به صورت اویلری،تی ان تی و خاک در همین محیط به صورت سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا در کنار یکدیگر را مشاهده نمائید.

تی ان تی در مرکز تونل قرار داده شده و برای تعریف رفتار آن از معادله جو ویلکنیز لی که انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش شیمیایی را به فشار مکانیکی تبدیل می نماید استفاده شده است. برای سنگ نیز آباکوس متریال مدل های مختلفی را دارا می باشد که تعدادی از آنها در محیط ویژوال آباکوس و تعدادی دیگر در فرمت کد نویسی قابل دسترس می باشند. استفاده از متریال مدل مناسب برای تعریف رفتار سنگ تحت فشار بالا که منجر به ایجاد آسیب می شود از اهمیت خاصی برخوردار است. تحلیل به صورت Dynamic Explicit می باشد که برای آن زمان مشخصی تعیین شده است. در این آنالیز از یک تماس کلی برای در نظر گرفتن تماس بین اجزا اویلری و لاگرانژی استفاده شده است. شرط مرزی مناسب نیز به پایه تونل و محیط اطراف پارت اویلری نسبت داده شده است.

برای تعریف متریال اویلری و مشخص کردن مقدار ماده منفجره می توان از دو روش کسر حجمی یا متریال یکنواخت استفاده نمود که در این آنالیز از روش کسر حجمی بهره برده شده است.استفاده از مش بندی ریز برای محیط اویلری بسیار مهم می باشد. در طی تحلیل و و با اتمام آن به خوبی می توان نحوه انتشار موج انفجار در داخل تونل را مشاهده نمود. میزان خرابی و پارامترهای تخریب نیز برای سنگ قابل دسترس بوده که نشان دهنده میزان آسیب وارده در نواحی مختلف تونل می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک نمائید.

هرینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo