تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون و فونداسیون بتنی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون و فونداسیون بتنی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون و فونداسیون بتنی در نرم افزار آباکوس به صورت قدم به قدم پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بود که سازه متشکل از دو بخش ستون و فونداسیون می باشد. میلگردها نیز در ستون و فونداسیون به صورت سه بعدی به کار برده شده اند. در این تحلیل برای مدلسازی انفجار از تکنیک کوپل اویلری لاگرانژی استفاده شده است، لذا محیط به صورت اویلری به همراه ماده منفجره درون آن به صورت سه بعدی مدل شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قراگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای میلگردها از المان بیم یا تیر و با استفاده از ماده فولاد به صورت الاستیک پلاستیک با در نظر گرفتن خواص آسیب اعمال شده است. بتن نیز به صورت ماده سالید بوده که آباکوس برای آن متریال مدلهای مختلفی را ارائه می دهد که از جمله آنها می توان به مدل CDP و یا Brittle اشاره نمود که هر دو مورد ذکر شده برای آنالیز تخریب تحث اثر انفجار مناسب نبوده لذا سعی گردیده با استفاده از تغییراتی در متریال (استفاده از وی یومت یا اینپوت فایل) بتوان به رفتار صحیحی دست یافت.

استپ به کار رفته به صورت دینامیکی بوده و برای اجزا تماس به صورت کلی در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی به فونداسیون و محیط اویلری نسبت داده شده است. در محیط بارگذاری نحوه اعمال متریال به ناحیه اویلری برای تعیین متریال تی ان تی به صورت کسر حجمی در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز برای تمامی اجزا بسیار حائز اهمیت می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان رشد و گسترش موج فشاری انفجار و تاثیر آن بر خرابی بتن و میلگردها را به خوبی مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

 

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo