تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس-بررسی آسیب بوجود آمده پرداخته ایم.روش مورد استفاده در این تحلیل روش کوپل اویلری لاگرانژی یا CEL بوده که برای مدلسازی ستون بتنی از یک پارت سه بعدی سالید،برای میلگردها از وایر سه بعدی و برای تعریف محیط انتشار تی ان تی از فضای اویلری بهره برده شده است.بررسی مقاومت و تخریب ستون بتنی در این آنالیز مورد توجه بوده و برای این منظور لازم است که برای مشاهده آسیب در بتن از متریال مدل مناسب با انفجار استفاده شود، از طرفی برای میلگردها نیز که به صورت مدفون در بتن مورد استفاده قرار داده شده اند از مدل جی سی و برای تی ان تی از معادله جو ویلکینز لی استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

در این تحلیل از یک استپ دینامیکی برای در نظر گرفتن اعمال بار فشاری زیاد در زمان کم استفاده شده است. همان طور که گفته شد برای ایجاد تعامل بین میلگرها و بتن از قید مدفون شدگی استفاده و همچنین برای مدلسازی فضای اویلری و نواحی حاوی متریال می توان از دو روش کسر حجمی یا حالت یکنواخت استفاده نمود که در این روش از متد کسر حجمی استفاده شده است.

در این آنالیز چگالی مش بسیار مهم بوده و هر چه مش محیط اویلری ریزتر باشد با دقت بیشتری می تواند موج حاصل از انفجار تی ان تی را منتقل کند. در طی آنالیز و با اتمام تحلیل به خوبی می توان نتایج حاصل از انفجار را روی ستون بتنی مشاهده نمود. با رسیدن موج انفجار به ستون بتنی می توان مقاومت آن را در مقابل نفوذ فشار تی ان تی مشاهده و پس از اندک زمانی آسیب شروع به گسترش نموده و نهایتا باعث تخریب بخشی از ستون می شود که در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها میتوانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

دقت کنید در زمان خرید درگاه زرین پال را انتخاب کنید تا فرآیند خرید به درستی صورت پذیرد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo