تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش اس پی اچ در نزدیکی دال بتنی تقویت شده با کامپوزیت سبز

شبیه سازی انفجار به روش اس پی اچ در نزدیکی دال بتنی تقویت شده با کامپوزیت سبز

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش اس پی اچ در نزدیکی دال بتنی تقویت شده با کامپوزیت سبز در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل سه پارت می باشد. هندسه ماده منفجره که به صورت یک کره سالید و سه بعدی در نظر گرفته شده است. دیوار یا دال بتنی هم به صورت سه بعدی و ورق کامپوزیت سبز به صورت شل سه بعدی در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در اﺛﺮ ﺗﻤﺎم اﻧﻔﺠﺎرﻫﺎ ﻣﻮجی از ﻫﻮا آزاد می‌ﺷﻮد ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻣﻮج ﺿﺮﺑﻪ ای ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ می ﺷﻮد. اﻳﻦ ﻣﻮج، ﻫﻮای ﺑﺴﻴﺎر ﻣﺘﺮاﻛمی می‌ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻛﺮوی ﺑﺎ سرعتی ﺑﺴﻴﺎر زﻳﺎد از ﻣﻨﺒﻊ اﻧﻔﺠﺎر ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﺎرج ﺣﺮﻛﺖ می‌ﻛﻨﺪ. از جمله مزایای استفاده از الیاف FRP در سازه های بتنی کاهش تغییر شکل سازه، کرنش ها و اثرات تخریب در بتن می‌باشد. مصالح کامپوزیتی FRP تنش در بتن و میلگردهای داخل بتن را کاهش داده و از جاری شدن میلگردها جلوگیری می کند.

برای مدلسازی ماده منفجره از معادله JWL که می توانید انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار را به فشار مکانیکی تبدیل کند، استفاده شده است. برای بتن از معادله جانسون هلمکوئیست و یا مدل سی دی پی می توان استفاده نمود. این دو مدل می توانند رفتار مناسبی از بتن تحت اثر بار انفجاری را نمایش دهند. برای کامپوزیت سبز نیز متریال به صورت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین لحاظ شده است.ورق کامپوزیتی به صورت هشت لایه با زوایای قرارگیری متفاوت الیاف در نظر گرفته شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت با زمان مشخص بهره برده شده است. با توجه به نوع تماس خاص ذرات ماده منفجره با بتن، تماس به صورت یک تماس کلی با خواص پیش فرض در نظر گرفته شده است. تماس بین بتن و ورق کامپوزیتی نیز به صورت تماس ایده آل( البته می توان از چسب نیز استفاده نمود) تعیین شده است. شرط مرزی گیر دار به دال اعمال و سایر اجزا نیز نیازی به شرط مرزی ندارند. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در نتیجه حاصل شده تاثیر دارد.

در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo