تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اثر ولتاژ سینوسی روی پیزوالکتریک و بررسی تغییر مکان آن در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی اثر ولتاژ سینوسی روی پیزوالکتریک و بررسی تغییر مکان آن در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم اثر ولتاژ سینوسی روی پیزوالکتریک و بررسی تغییر مکان آن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. اثر پیزوالکتریک به زبان ساده ، قابلیت برخی از مواد و کریستال هاست برایتبدبل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی است . تولید اختلاف پتانسیل الکتریکی در برخی بلورهای نارسانا مثل ( کوارتز ) تحت کشش یا فشار هماناثر پیزوالکتریک است .پلاریته پتانسیل دو وجه بلور در دو حالت تنش و کُرنش هم ارزند و هرچه میزان فشار کشش باشد، اختلاف پتانسیل تولید شده به صورت خطی بیشتر خواهد شد . اثر معکوس پیزوالکتریک نیز در این معنی ، تغییر شکل  بلور میزان الکتریکی بین دو وجه روبروی آنها می باشد.وقتی ماده پیزوالکتریکی تحت تأثیر مکانیکی ( به صورت انبساط یا انقباض ) قرار گیرد ،مقداری بار الکتریکی در سطح آن ظاهر می شود . این بار الکتریکی در اثر نامتقارن بودن سلول یکه واحد کریستال است که به تولید میدان الکتریکی و پتانسیل الکتریکی منجر می شود . به این اثر پیزوالکتریک مستقیم گویند . حال اگر در پی اعمال میدان الکتریکی با مقادیر گرانش مکانیکی و تغییرات مکانیکی در ساختار سرامیک مواجه شویم به این اثر پیزوالکتریک معکوسگویند . که هر دو اثر کاربردیهای متفاوت و فراوان دارند .

در این مثال از دو پیزوالکتریک و یک هسته آلمینیومی که هر سه پارت به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر بوده،استفاده شده است.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای این تحلیل از یک استپ جنرال استفاده شده است. تماس بین پیزو ها و ماده هسته به صورت تماس کامل در نظر گرفته شده است. برای اعمال اختلاف پتانسیل سینوسی به صفحات بالایی از یک امپلیتیود با پتانسیل متغیر بین -۷۵۰ تا ۷۵۰ استفاده شده است. با استفاده از مش ریز می توان در این مساله نتایج بهتری را بدست آورد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این شبیه سازی نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo