تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اثر واتر جت(SPH) روی یک قطعه سنگ و بررسی آسیب در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی اثر واتر جت(SPH) روی یک قطعه سنگ و بررسی آسیب در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی اثر واتر جت(SPH) روی یک قطعه سنگ و بررسی آسیب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و سنگ به صورت یک پارت سالید طراحی شده است. آب به صورت یک استوانه به صورت سه بعدی و سالید ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

جت آب به صورت یک ستون بوده و برای تعریف رفتار آن از معادله حالت Us-Up با به کار بردن سرعت صوت در آب و همچنین ویسکوزیته دینامیکی استفاده شده است. برای تعریف رفتار سنگ متریال مدلهای مختلفی در آباکوس موجود می باشد. برای تعریف رفتار صحیح سنگ تحت اثر بار شدید فشاری نیاز به استفاده از یک متریال مدل خاص می باشد.  برای تعریف متریال مدل جدید برای سنگ می توان از کد نویسی و یا تغییرات در فایل ورودی استفاده نمود. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی مناسب به سنگ اعمال شده است. سرعت اولیه نیز در قالب تعریف شرایط اولیه به ستون آب اعمال شده است. برای سنگ نیاز به پارتیشن بندی می باشد تا بتوان مش مناسبی در قطعه ایجاد نمود. برای ایجاد المان ذره ای از ستون آب می توان از قابلیت محیط ویژوال آباکوس و یا تغییر در فایل ورودی استفاده نمود.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه نفوذ آب در سنگ و ایجاد حفره در آن را مشاهده نمود. تمامی خروجی از قبیل تنش،کرنش،آسیب و … قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo