تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اتصال پیچی تیر به ستون و بررسی پارگی پیچ ها تحت بار عمودی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی اتصال پیچی تیر به ستون و بررسی پارگی پیچ ها تحت بار عمودی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی اتصال پیچی تیر به ستون و بررسی پارگی پیچ ها تحت بار عمودی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل سه پارت سه بعدی تغییر شکل پذیر تیر فولادی،ستون و مجموعا ده پیچ می باشد که در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی وهمچنین تصویری از نمونه واقعی که در صنعت ساختمان به کار میرود را مشاهده نمائید.

در انتهای تیر فولادی یک ورق قرار داده شده که این ورق به تیر فولادی جوش شده و پیچ روی این ورق قرار داده شده اند. در این تحلیل به دلیل بررسی آسیب در مجموعه از خواص فولاد با ویژگی خاصیت الاستیک،پلاستیک وابسته به نرخ کرنش،آسیب داکتیل و آسیب برشی به همراه تکامل استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و بار به صورت بار جابه جایی به تیر با استفاده از یک دامنه آرام اعمال شده است. تماس بین تمامی پیچ ها با ستون و پیچ ها با تیر به صورت تماس سطح به سطح با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است.شرط مرزی به صورت گیردار به کف ستون اختصاص داده شده است. همان طور که می دانیم پیچ ها در زمان سفت شدن دارای پیش بار می شوند اما با توجه به اینکه این شبیه سازی در حلگر اکپلیسیت انجام شده است امکان استفاده از این نیرو در پیچ به صورت پیش بار میسر نمی باشد.

استفاده از مش بندی مناسب تاثیر زیادی در صحت نتایج بدست آمده دارد،لذا در هر پارت با استفاده از تعدادی پارتیشن سعی شده که از مش مناسب استفاده شود. در طی تحلیل و با اتمام آن می توان حرکت تیر فولادی و به همراه آن شروع آسیب در مجحوعه را مشاهده نمود،به این ترتیب که با افزایش تغییر شکل تیر،پیچ ها شروع به گسیختگی نموده و در پایان به طور کامل تعدادی از پیچ ها در مقطع میانی دچار آسیب شدید و پارگی می شوند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید رو گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

۲ دیدگاه

  1. سلام
    برای تحلیل بارگذاری دو پایه بتونی در نرم افزار که از طریق دو نبشی فولادی به متصل شده اند چیکار باید کرد؟ نبشی ها به پایه از طریق پیچ متصل شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo