تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اتصال ورق کامپوزیتی با پیچ فولادی تحت بار کششی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی اتصال ورق کامپوزیتی با پیچ فولادی تحت بار کششی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی اتصال ورق کامپوزیتی با پیچ فولادی تحت بار کششی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل سه هندسه بوده که به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. دو ورق کامپوزیتی در بالا و پایین و یک پیچ فولادی در بین آنها به کار برده شده است. با توجه به تقارن فقط نیمی از هندسه مدل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای پیچ، ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده است. با توجه به بزرگی بار وارده احتمال آسیب و شکسته شدن پیچ وجود دارد، لذا از معیار آسیب داکتیل به همراه تکامل برای آن استفاده شده است. برای جسم های کامپوزیتی، ماده اپوکسی شیشه به صورت چهار لایه با زوایای قرارگیری متفاوت، اعمال شده است. در این تحلیل برای تعریف کامپوزیت از مدل کانتینیوم شل بهره برده شده است. برای تعریف خاصیت الاستیک کامپوزیت از حالت لمینا به همراه fail stress ، برای تعریف رفتار آسیب نیز از مدل هاشین به همراه تکامل استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجزا با توجه به تعدد سطوح به صورت تماس کلی به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی تقارنی، با توجه به تقارنی ترسیم شدن اجزا، به هر سه پارت اختصاص داده شده است. شرط مرزی جابه جایی به منظور اعمال بار نیز به جسم کامپوزیتی رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نحوه پیش بینی آسیب در نواحی دارای تماس دارد.

پس از اتمام آنالیز، به خوبی می توان شکسته شده پیچ تحت اثر بار کششی، پدید آمدن آسیب در لایه های کامپوزیت، تنش، کرنش و … نتایج را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo