تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی به همراه نبشی جوش شده تحت بارگذاری سیکلی در آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی به همراه نبشی جوش شده تحت بارگذاری سیکلی در آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئو به شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی به همراه نبشی جوش شده تحت بارگذاری سیکلی در آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده،تیر و ستون فولادی به صورت شل و نبشی به صورت پارت شل سه بعدی طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این آنالیز به توجه به احتمال آسیب در سازه از خاصیت الاستیک-پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل بهره برده شده است.در هنگام اختصاص متریال به تیر و ستون باید دقت داشت که ضخامت پارت شل در جهت صحیح ایجاد شود. استپ مورد استفاده در این تحلیل به صورت استپ جنرال استاتیک بوده که تنظیماتی مربوط به عدم همگرایی برای جلوگیری از عدم همگرایی سریع انجام شده است.برای در نظر گرفتن تماس بین اجزا از یک تماس کلی با خواص تماسی استفاده شده است . از آنجایی که نبشی ها به تیر و ستون جوش شده اند ،تماس بین آنها به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرط مرزی به کف تیر به صورت گیردار اعمال و همچنین بارگذاری به تیر به صورت سیکل رفت و برگشتی با پروتکل خاص اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب می تواند تاثیر خوبی در دقت نتایج خروجی داشته باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تنش بحرانی در هر سیکل را مشاهده نمود. با افزوده شده نبشی به مجموعه می توان گفت میزان آسیب اندکی کاهش یافته و مقاومت مجموعه افزایش یافته است. در شکل های زیر می توانید تعدادی از خروجی های این آنالیز را مشاهده نمود.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo