تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی آکوستیکی فرآیند الکتروهیدرولیک فرمینگ در نرم افزار آباکوس-صحت سنجی

شبیه سازی آکوستیکی فرآیند الکتروهیدرولیک فرمینگ در نرم افزار آباکوس-صحت سنجی

در این ویدئو به صحت سنجی مقاله و شبیه سازی آکوستیکی فرآیند الکتروهیدرولیک فرمینگ در نرم افزار آباکوس به صورت قدم به قدم پرداخته ایم. شکلدهی الکتروهیدرولیک نوعی از شکلدهی است که به وسیله اعمال ولتاژ الکتریکی بالایی به سیال، باعث ایجاد موج فشاری شدیدی در آن شده که این موج با برخورد به ورق موجب شکل گیری آن می شود.

در این تحلیل از فضای سه بعدی به منظور تولید قطعات استفاده شده است. آب به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر،ورق به صورت شل سه بعدی و تغییر شکلپذیر و در نهایت قالب به صورت صلب مدل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

متریال مورد استفاده برای فلز منطبق با مدل ارائه شده در مقاله می باشد.مدل مورد استفاده به صورت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک بوده که ترم دما با توجه به مقاله نادیده گرفته شده است.استپ تعریف شده به صورت دینامیکی بوده و تماس بین اجزا به صورت سطح به سطح و تماس بدون عیب تعریف شده است. قیود مربوط به محیط آکوستیک نیز به پارت آب اعمال شده است. شرایط مرزی برای قالب به صورت فیکس بوده و همچنین برای محیط آب شرط مرزی فشار آکوستیکی تعریف شده است. استفاده از مش بندی ریز نیز می تواند بر دقت نتایج مساله بیفزاید.

در طی آنالیز و با اتمام آن به خوبی می توان تغییر شکل ورق و وریفای شدن مقدار ماکزیمم تغییر شکل را به خوبی مشاهده نمود. سایر پارامتر ها از قبیل تنش،کرنش و فشار آکوستیک نیز قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo